Tak jsem tenhle vikend krasne vytuhnul u .NETu. V sobotu to zacalo slibne a a za dobu kratsi nez kratkou jsem zjistil ze MDI formy a regularni vyrazy jsou v .NETu sranda. Jak jsem se tak hezky rozparadil, usoudil jsem ze by bylo zahodno k raytraceru udelat nejake vystupni okno, neb preklikavat neustale do salamandera a refreshovat jestli uz je obrazek znova vystinovan me neba. Jsem ja to ale hlava zapometliva a tak tvorba blbeho okenka s pictureboxem mi zabrala cely zbytek dne, ponevadz jsem znovu objevoval proc, co, a ze by to bylo dobry dat ten raytracing na pozadi do vlakna a…
Dnesek nebyl o mnoho pozitivnejsi. Odpoledne jsem opet prosedel nad banalitou, stredoskolskym ucivem, ano, az tak jsem to dopracoval. Analyticka rovnice roviny ax + by + cz + d = 0 na me hodila neskutecnou scheezu. Kdo by to rekl, ze a, b, c jsou souradnice normaloveho vektoru, kteryzto se spocte jako vektor1 x vektor2. Pak se dosadi jeden znamy bod roviny a dopocte konstanta d… Inu, myji si hlavu saponatem a svuj objev si zde poznamenavam, procez uz vidim, jak to zas zapomenu.
Diky teto magicke rovnici mi bylo doprano do meho uzasneho raytraceru pridat jiz druhe primituvum, plochu. Chlapci v Kinetixu drzte se, pri stavajici rychlosti vyvoje ma vase 3D Studio do 666 let zdatneho konkurenta.
Vsem nebohym ctenarum tohoto vylevu se omlouvam, rovnice roviny na mne zanechala trvale nasledky a musil jsem si ulevit. V nasledujicim tydnu se tesim na setkani s testem, zdalipak je bodik uvnitr trojuhelnicku. Neuspeji-li do tydne, vracim maturitu z matematiky.